מה זה מכטרוניקה ?

מכטרוניקה

מכטרוניקה הינו תחום בהנדסה המשלב בין מספר תחומים עיקריים , אלקטרוניקה , הנדסת מכונות, תוכנה   וגם קצת תיבול של כימיה ופיסיקה  . התחום הינו תחום מרתק ושילוב הממשקים יוצרים יחד הבנה עמוקה של תחומים  והבנתם לעומק  .התחום הקלאסי שרואים בו מהנדסי מכטרוניקה הינו מכונות CNC , רובוטיקה , רובוטיקה תעשייתית, תעשיית הרכב , מערכות בקרה מכאניות.

ננסה להסביר דאך דוגמא  :

נניח שיש לפתח רובוט להבעת מים מבאר למעלה הער , מהנדס מכטרוניקה  יבדוק וינתח ויהיה מודע   למימדים רבים כגון מבנה המערכת המכנית , חוזק חומרים , יעילות המנוע ושמירת האנרגיה , בתכנון האב טיפוס יכנסו שיקולים רבים  , ולא רק האם המנוע מספיק חזק , אם זאת גם שיקולי של פיזור חום ,שימוש בעיבוד תמונה , ראיה מומחשבת בינה מלכותית ומעערכת לומדת   אלגוריתם יתנו פה הביט מעמיק לכן מהנדס מכטרוניקה אמור דעת לנתח את המערכת  בכלים הנדסאים רבים . יתרנו הוא התמחות בין הממשקים בין כל החלקים .

למשל הפעלת מנוע חשמלי דורשת דרייבר למנוע חשמלי , אם זאת יתכן שכדאי להכניס גיר , לחלוקת עומס  והכפלת כוח  או הגדלת מהירות   ואיזה סוג כדאי לבחור ואיזה חומר כדאי שיהיה הגיר ,  גם הוספה של חלקים פנאומטים , מערכות הידראליות כל אלה  תחת שרביטו המנצחת של מהנדס מכוטרוניקה , אם זאת יש לזכור שגם פה נידרשת ענווה , ומהאחר וזהו תחום רחב יתכן שיצטרך להביא לעזר עוד אנשי פיתוח על מנת לרדת לשורשם של הבעיות , מיקסום האלגורטמיקה יתכן שידרוש מעבר לאב טיפוס אלגורטמיקאי , וחוזר החומרים יידרש מהנדס חומרים .

כתיבת תגובה