גירים יחס והסבר קל – פיתוח מערכות אלקטרומכניות

פיתוח גיר או הוספת גיר למנועים חשמלים הינם דבר חשוב ביותר . (קהל יעד אנשים ללא רקע בגרים – לכן נכתב בשפה פשוטה וקלה )

אם אתם מפתחים אב טיפוס  , פיתוח רובוטיקה, או מערכת אלקטרומכנית   עם שילוב עם מנוע , גיר  טוב וחזר יהפוך אץ המנוע שלכם לחזק מאוד , או מהיר מאוד

סוגי גירים :

יש סוגי גירים שבוניים מכנית שונה בזה נעשוק במהשך כמו גיר שמש ,גיר חילזוני – אך כרגע נחדבר על שני סוגי גירים עקריים :

  1. מחלק מהירות  \ מכפיל כוח – יכול להרים יותר – פועל לאט יותר   – משאית תסע לאט יותר אך  יכולה לסחוב יותר משקל.
  2. מכפיל מהירות \ מחלק כוח – יכול להרים פחות – פועל מהר יותר – משאית תסע יותר מהר אך  יכולה לסחוב פחות  משקל.

אפשר לדאות בסקטונים הבאים שימוש  במודל פשוט מאוד שממחיש עד כמה גיר משוט משנה את היעוד של מנוע חשמלי רגיל וזול.

  1. מחלק מהירות  \ מכפיל כוח – יכול להרים יותר – פועל לאט יותר  – משאית תסע לאט יותר – תוכל לסחוב יותר משקל.

  1. מכפיל מהירות \ מחלק כוח – יכול להרים פחות – פועל מהר יותר – משאית תסע יותר מהר יכולה לסחוב פחות  משקל

 

ה- TORQUE  : כוח X זרוע (הזוית שבינהם) = מומנט

מושג חשוב  נוסף הינו המומנט או  TORQUE- ככל שלמנוע יש יותר טורק ככה יוכל לעשות יותר  “עבודה” ואם נחבר אותו לגיר היכולות שלו יגדלו לפי סוג הגיר

כאשר אתם בוחרים מנוע מיצרן מנועים פרמטרים אלה – הם חשובים ביותר לבחירת המנוע – כמובן יש עוד מספר פרמטירים אך הוא בין  החשובים

כוח סוס – הינו כמות הפעמים המומנט עובר למנוע  במילים פשוטות המומנט כפול מספר סיבובי המנוע בדקה  ולדעת מתי המנוע כמערכת יעבוד בצורה האופטימית ביותר צריך לחשב את פיק של המומנט זה לא תמיד כזה פשוט.

כי יש גיר ששמתנה איז המומנט ישתנה וככה גם כוחות הסוס .(קצת מבלבל ? אכן קצת )

 

 

 

כתיבת תגובה