רובוטיקס בלוקס – קורס RB08 – שיעור 5
נילמד לתכנת ולבנות את את המשחק בסקראץ – תפוס את הבננות .
נושאים נילמדים (דגש למורה )
- הגבה לאירועים
- משפטי תנאי
- לולאה אין סופית
- קליטת קלט מהמקלדת – למקשי חצים ימינה שמאל
- הגדרת משתנה מספרי , אתחול וקידום ערך ואיפוס.
- קלט : מקשים
- פלט : מסך המחשב , רמקול המחשב (צליל)
- לפני בניית הקוד על ידי התלמדים – יש להראות להם את המשחק – ולנתח את לפי פוקדות , והסבר על האלגוריתם של התוכנה (להביר לתלמידים מה זה אלגוריתם )
כתיבת קוד תוכנה שלב 1 : הגדרת משתנים – נגדיר משתנה עבור ניקוד השחקן במשחק
כתיבת קוד תוכנה שלב 2 : עבור הקערה :
שימו לב – שינינו את השם לעברית
פקודות תוכנה עבור קערה
כתיבת קוד תוכנה שלב 3 : עבור הבננה :
שימו לב שינינו לבננה
אפשר לראות בניפרד את סט הפקודות עבור הבננה : (ישם 3 סטים של פקודות בתוך הבננה )
סט ראשון : תכנות מה קורה שהבננה פוגעת בקערה – וניקוד המחשק
סט שני : תכנות ואתחול הבננה כאשר: מתחילים משחק חדש או שהשחקן ניפסל
סט שלישי