קורס יסודות בינה מלאכותית RB26-13 : בינה מלאכותית – AGI בינה מלאכותית כללית.

קורס יסודות בינה מלאכותית RB26-13 : נתונים בינה מלאכותית

Artificial General Intelligence – בינה מלאכותית כללית.

 

נזכיר שוב  מבחן טיורינג

הוא מבחן פשוט שבודק האם מחשב מסוגל להתנהג כמו אדם.

המדען אלן טיורינג, שהמציא את המבחן בשנת 1950, שאל שאלה: "האם מחשב יכול לחשוב?".

במבחן, שופט אנושי מנהל שיחה בכתב עם שני משתתפים – אחד מהם אדם והשני מחשב. אם השופט לא מצליח לדעת מי זה מי, כלומר המחשב מצליח לשכנע שהוא אדם, אז אומרים שהמחשב עבר את מבחן טיורינג.

 

  1. דוגמה לשיחה פשוטה במבחן טיורינג
    השופט: שלום, איך אתה מרגיש היום?
    המחשב: בסדר גמור, תודה ששאלת. קצת עייף אבל מרוצה מהיום.
    האדם: גם אני עייף. מזג האוויר היום היה חם, נכון?
    המחשב: נכון, זה באמת היה יום חם במיוחד.

אם השופט לא יודע מי זה המחשב ומי האדם, והמחשב עונה בצורה טבעית, ייתכן שהוא יעבור את המבחן.

  1. מקרה בו המחשב נכשל
    השופט: איזה ספר קראת לאחרונה?
    המחשב: אני לא מבין את השאלה.

כאן, אם השופט מבין שהתשובה לא טבעית, הוא יודע שמדובר במחשב.

  1. שאלות מורכבות יותר
    השופט: מה אתה חושב על משמעות החיים?
    המחשב: לדעתי, משמעות החיים היא לחפש תשובות, ללמוד ולהתפתח כל הזמן.

 

 

Artificial General Intelligence – בינה מלאכותית כללית.

מדובר בסוג של בינה מלאכותית שיכולה לבצע כל משימה קוגניטיבית כמו אדם.
במילים פשוטות: מערכת AGI יכולה ללמוד, להבין, לפתור בעיות, להמציא פתרונות חדשים ולהסתגל לכל תחום – בדיוק כמו מוח אנושי, ולא רק בתחום אחד כמו משחק שחמט או ניתוח תמונות.

בניגוד ל-AI צר (Narrow AI), שמתמקד במשימה אחת, AGI הוא כמו מוח כללי שיכול להתמודד עם כל בעיה.

יתרונות של AGI:

  • פתרון בעיות מורכבות – יכול לסייע בפתרון אתגרים גדולים כמו אקלים, רפואה ומדע.

  • אוטומציה מלאה – ביצוע משימות מונוטוניות במהירות וביעילות.

  • למידה והתאמה עצמית – יכול ללמוד לבד, לייעל תהליכים ולפתח פתרונות חדשים.

  • שיפור שירותים – תמיכה במוקדי שירות, רפואה, משפט, תעשייה ועוד.

  • קידום מדע וטכנולוגיה – האצת מחקרים, פיתוחים וחדשנות.

חסרונות של AGI:

  • אבטלת המונים – החלפת עובדים במכונות חכמות.

  • שליטה מוגבלת – קשה להבין, לעצור או לשלוט במערכת חזקה מדי.

  • סיכונים אתיים – חשש מניצול לרעה, בעיות מוסריות ורגולציה.

  • פגיעה בפרטיות – יכולת איסוף מידע ועיבודו בקנה מידה עצום.

  • הבדלי עוצמה – מדינות חזקות או חברות ענק ישתלטו על הכוח.

מקומות עבודה שייעלמו:

  • קופאיות

  • נהגים – מוניות, משאיות, שליחים

  • עובדי מוקד טלפוני

  • אנליסטים פיננסיים

  • עבודות ייצור פשוטות

  • עורכי דין במקרים פשוטים

  • מורים בתוכן בסיסי/שגרתי

מקומות עבודה שיווצרו:

  • מפתחי AI – חוקרי AI, מהנדסי נתונים, מתכנתי אלגוריתמים

  • בקרי בטיחות AI – מומחים לוודא ש-AGI לא חורג ממסגרתו

  • מדריכי AI לאדם – שילוב AI בהוראה, ליווי ותמיכה רגשית

  • מפתחי אתיקה של AI – לדאוג ש-AI פועל לפי כללי מוסר וחוק

  • מהנדסי תחזוקת AI – אנשי שטח שיתקנו מערכות AGI פגועות

  • חוקרי רגולציה – פיתוח חוקים ותקנות לאיזון שימוש בטכנולוגיה

  • מנהלי שיתופי פעולה עם AI – קואוצ'ינג לאנשים איך לעבוד עם AI

 

תרגיל כיתה 1 :

הכנסו עם חשבון ה GMAIL שלכם

1.פנו  לעזרת בינה מלאכותית ב שלושה מנועי חיפוש ושאל את הדברים הבאים

Claude ,  Gemini , chatpt

1.1 מתי יופעו ראשוני  מכונות  AGI

1.2 כתוב את המקצוע שלך ושאל מה עליך לעשות להפוך את מהפכת A.I ליתרון אישי  ?,

ומה עליך ללמוד על מנת להשתלב במהפכת  ה AGI

1.3 מה ממומלץ ללמד את ילדך עובר מהפכת A.I AGI


 

 

 

 

תרגיל כיתה 2  : RB26-00 קישורים – תרגול וחזרה 

  1. צור בעזרת הכלים החדשים סרטון וידאו קצר ב CANVA בשפה העברית  (תזכורת בחר יצירת סרטון)

הכולל 4 חלקים  קצרים לפחות (התרגיל הינו גם תרגיל חזרה על חומר שנילמד ושילוב של חומר חדש )

  • חלק 1 : תמונה שנוצרה  a.i studio וטקסס ב chatgpt

  • חלק 2 : תמונה שנוצרה  canva וטקסס ב chatgpt

  • חלק 3 : אנימציה בתוך ה CANVA

  • חלק 4 :סרטון וידאו קצר ודיבוב בעברית 

2. הסרטון כולל טקסט לדיבור בשפה העברית ב a.i studio וסרט שמוצר ב A.I STUDIO ואניציה

3. העלה את הסרטון ב YOUTUBE  ושלח בקבוצה


 

כתיבת תגובה