תכנון מעגל אלקטרוני

תכנון מעגל אלקטרוני  \ תכנון כרטיס אלקטרוני חלק א .

תכנון מעגל אלקטרוני מאב טיפוס לפס יצור

עריכת מעגל אלקטרוני
עריכת מעגל אלקטרוני

תכנון כרטיס אלקטרוני הינו משימה מורכבת מאחר שבניגוד , לתוכנה שקל לעשות שינויים ועדכונים תכנון מעגל אלקטרוני לא ניתן לבצע שום שינוי חומרתי לאחר היצור , יצור היום בסין והגעתו לישראל  לוקח 10 ימים וניחשב מהיר אם זאת כדאי בשלב האב טיפוס   לפרק למספר מודלים \ יחידות  מרכזיות ולנסות לחבר אותם למעגל אחד לשני כמו לגו (אם תדר המעגל  נמוך , ומתח נמוך ) למשל אם  המעגל מורכב מיקרובקר \ מיקרומעבד   רכיבים אנלוגיים של מספר מגברים   ומשדר , נשתדל אם אפשר להוציא בשלב האב טיפוס 3 מעגלים נפרדים  מעגל של המשדר עם  כל הרכיבים הפריפריאליים הנדרשים  , מעגל לרכיבים האנלוגיים  , ומעגל מיקרו בקר . כל חלק \ בלוק ייבדק במעבדה שהוא תקין ועובד היטב , הבדיקות יכללו  מספר רב של התנהגויות למשל  רעשים על קו המתח ו האדמה GND  , צריכות זרם קבועה ורגיעת  , ספייקים , BACK EMF , זמני פריקה וטעינה  והתאמת התנגדות .

לחילופין אפשר להוציא מעגל אחד , להלחים כל בלוק בנפרד  ואם הכל תקין להריץ על מעגל אחד .

היתרון בשיטה הראשונה שניתן למשל להחליף רגולטור  שיותר מתאים למשדר או  לשנות רק את המעגל האנלוגי כך למשל נוכל לבדוק שתי מגברים שונים עם שינוי ברגישות  הגבר שונות כמו רוחב פס.

ישנם  רגולטור DC\DC  STEPUP שיודעים לקחת 1.5 וולט להעלות אותו ל 3.3 וולט או 12וולט או יורתר , עלפי רוב הקפצת המתח תיהיה דרך סליל , זאת עשויה להיעשות בתדרים שונים , אם נתכנן משדר או תכנון מקלט ב 72 מגה הרץ או 915 מגה הרץ או 2400 מגה הרץ הרי יש  לבחור  שתדר העבודה שלו וההרמוניות הנלוות אינן משפיעות  ,אם נפרק את המעגל לחלקים בשלב האב טיפוס נוכל לבחור מספר רגולטורים שונים ולבדוק מה הכי מתאים  , חובה שאת שלב הסינון הראשוני עשינו אחרי בדיקה של דף הנתונים הטכני DATASHEET  בדיקות על הרכיב באינטרנט שניחשב כאמין.

יתרון נוסף שלאחרונה נכנסים יותר ויותר מיקרומעבדים  ומעבד שהוא גם משדר BLE , הסיבה נעוצה בעיקר שתוספת משדר למעבד מסוג  BLE   נכון 2020 -2021 נע סביב ה 0.5 דולר בלבד.

לאחר מכן נחבר את כל המערכות יחד , אז אנחנו עשויים לזהות מיד שמהשדר “מפריע”  למעגל ה

מטרת המעגל : כאשר מבצעים תכנון מעגל אלקטרוני יש לנסות לשאר מה יכולים להיות השינויים הנדרשים בטווח הקרוב , האם המעגל הוא בשלב אב טיפוס ראשוני או הולך ליצור באב טיפוס .

אם הוא בשלב יצור יש לבחור אריזה של רכיבים וגדול עם התפשטות טרמית  ופיזור חום  כזאת שתתאים לפס יצור וללא מגע יד אדם עד

עריכת מעגל אלקטורני
עריכת מעגל אלקטורני

כמה שאפשר , אם המוצר עבור פסי יצור ידניים או קטנים מאוד למשל יד תותבת ניסיונית נבחר באריזה עם אפשרות בדיקה והלחמה במעבדה למשל QFM SOIC ולא BGA  או LBGA אילו  יהיו קשים מאוד להרכבה במעבדה אך מעולים לפס יצור.

 

זמן חיים של רכיבים ואורך מדף  בפיתוח מעגל אלקטרוני בפס יצור

נקודה נוספת כמה שנים אנו מצפים לתת אחריות על המוצר וכמה זמן מתכננים לייצר אותו .

עריכת מעגל אלקטרוני
עריכת מעגל אלקטרוני

אם המוצר מיועד למשל ליום העצמאות 73 של מדינית ישראל עם הכיתוב 73 הרי אין לצפות יותר משנה ….אך אם המטרה לתאורת חירום בסירה הרי נצפה לרכיבים איכותיים מאוד  ואופציה של מכירה של המוצר בין 7 ל 15 שנים , שני מקרים אילו ידרשו מאתנו לבחור רכיבים שונים לגמרי

כתיבת תגובה