טעינה סולארית , מטען סולרי ארדואינו

הטענה סולרית

כיום יותר ויותר מערכות מקבלות הזנת מתח  ממערכת סולאריות . אנו נדון במערכות סולריות במתח נמוך עד 18 וולט ., של זרם ישר , להם מורכבות אחרת מזרם  חילופין.

מערכות סולריות של זרם יש  יש מספר ארכיטקטורות וכל אחרת מתאימה ליישומים שונים .

מערכת סולארית  הטענת בטרייה (טיפשה)  , מערכות אלה בנויות על עיקרון טעינה במשך היום אנרגיה לתוך בטרייה , כאשר המערכת צריכה בטרייה היא תיקח את האנרגיה גם שיש מספיק מתח הזנה מפאנל הסולארי זה מבנה של מערכת טיפשה שלא יודעת לבדוק את המצב בין טעינת הבטרייה , לאנרגיה שהפאנל סולארי מספק בכל זמן נתון היתרון שהיא הזולה מכל האופציות.

מערכת סולארית  הטענת קבל \ סופר קבלים (טיפשה)  , מערכות אלה בנויות על עיקרון טעינה במשך היום אגירת האנרגיה בתוך קבל או סופר קבלים ללא בטרייה  , כאשר המערכת צריכה אנרגיה היא תיקח את האנרגיה גם שיש מספיק מתח הזנה מפאנל הסולרי זה מבנה של מערכת טיפשה שלא יודעת לבדוק את המצב בין טעינת לספור הקבלים  , לאנרגיה שהפאנל סולארי מספק בכל זמן נתון היתרון שהיא הזולה מכל האופציות.

 

מטען סולארי חכם   , בניגוד לקודם פה  המעגל יעשה כבר מספר בדיקות בכל זמן השימוש , ובכך יעילות המערכת ואגירת האנרגיה תהיה טובה הרבה יותר.

המערכת תבדוק כל הזמן מה מצב הבטרייה , מה בצב האנרגטי על פאנל סולרי ותעשה חישוב שבסופו יוחלט האם להעביר אנרגיה  , מפאנל הסואלרי או  מהבטרייה או סופר הקבל    זהו מערכת מאוד כחמה , שבדגמים אינטליגנטים יותר נילקח בחשבון היום בשנה , והשעה , כך שאם זה תקופת הקי. באותו אזור שהותקנה המערכת הטענה הסולרית   והשעה למשל 10 בבוקר  והבטרייה מלאה ב 90% תעדיף המערכת לקחת את האנרגיה מהפאנל הסולארי ולא מהבטרייה , כמובן שיש לקחת עוד שיקולים אינרגטיים ולבצע מאזן הספקים כולל של המערכת  ברגע נתון , אך יש להבין ששיקולים אלה נלקחים בחשבון במערכת הטענה סולארית חכמה   .

 

הטענה סולארית משולבת מקור מתח זמני , פה תדע המערכת להטעין את הבטרייה או סופר הקבליים , גם היא תחובר למקור מתח חיצוני פתאומי כמו  כניסת     5v USB  המערכת תזהה כניסת מקור מתח נוסף כגון USB   ותבצע הטענה ממקור המתח החיצוני לבטרייה או סופר קבלים מה USB ולא מהפאנל סולרי שה USB יתנתק תחזור מיד להטענה דרך הטענה הפאנל  סולרי

 

מטען סולרי לארדואינו  , הינו מערכת אשר מותאמת להטען המקרו בקר או בורד פיתוח ארדואינו  שבעיקר מוזן עלי ידי כניסת USB של  5  וולט .

 

רובוטרוניקס  מפתחת ומייצרת מעגלים אלקטורנים ורובטיקה  ומודלים מותאאמים של robowild ל   ארדואינו רספברי פיי סיליקון לאב STM32 אטמל מיקרוצ’יפ  תקן 27001 iso

כתיבת תגובה