לימוד לינוקס \ קורס לינוקס

לינוקס הינה מערכת  הפעלה ותיקה אשר עובדת עם בעבד , מקלדת עכבר מסך ומעבד רכבים שמוכרים ממש  ממחשב ה PC  שלכם  ף ממש כמו מערכת הפעלה ווינדאוס אך יותר דומה ל DOS הישן אך בעוצה אדירה.

לינוקס מבוססת על האב הקדמון UNIX אשר עבר מספר שינויים לעולם מיקרו-מעבדים ומעבדים חלשים יותר אשר מסוגלים להריץ מערכת הפעלה אשר נקראת לינוקס . עם השנים השתפרו כוחם של המעבדים וכך השתפרה לינוקס שרצה על שרתים  וכיום חלק גדול משרתי  האינטרנט .

מרצים LINUX SERVER ומספקים שירות לאלפי לקוחות בשניה \ דקה (עם רפלקציות וקלסתרים LOAD BALANCER) .

אבל למה בעצם כדאי  ללמוד קורס לינוקס ? ולפתח מערכות מבוססי לינוקס ?

לינוקס הינה מערכת הפעלה רבת עוצמה אשר מקנה מספר רב של אפשריות  – אשר מאפשרת למתכנת לפתח תוכנה שגם התוכנה עצמה תשתלב באופן  מובנה עם מערכת ההפעלה . מפתחים מעולם הווינדאוס יהיה קשה בהתחלה להבין את העוצמה האדירה.  לינוקס תאפשר למספר תוכנות לעבוד בלהקה  אפילו מספר תוכנות יעבדו במקביל ובזמנים או אירועים שונים שבה מערכת ההפעלה  LINUX  מתזמנת ומפקחת על כל התוכנות יחד

בהקשר שלנו שלנו , לינוקס מאפשרת לנו להריץ מערכת הפעלה על מעבדים עם מחשב אבדד  שלם שעלותו עשרות דולרים בודדים ולבצע פעילות מקבילות בעוצמה נמוכה אך מקבילה לשרת אינטרנט  איכותי.

למשל דוגמא  : נניח שאנחנו מפתחים מערכת חקלאית מבוססת לינוקס , בא יש מספר רב של משדרים מפוזרים נניח 1500 נקודות קצה המשדרות ערכים אחת למספר דקות  ,  בשדה על מרחב ק”מ וכרטיס עם מעבד אשר מריץ לינוקס ומקלט משדר שאוסף, את כל הנתונים מקבל החלטות ומבצע בפעילות . מאחר ומדובר  בכמויות גדלות של פעילות ונדרשת גם רישום מערכת גידול החקלאית כגון ניתור עוצמת האור מהשמש ,מד טמפרטורה , מד לחות, מד רטיבות באדמה , ריכוז דשן . נוח מאוד יהיה לשמור את כל הנתונים בבסיס נתונים כגון MYSQL

להפקיד דוחות למשתמש ב PHP \ פייטון  ולשלוח הודעות חירום ב  EMAIL או SMS . במקרה כזה פיתוח כל המערכת בלינוקס תאפשר לשמור בקלות את הנתונים על MYSQL פיתוח דוחות ב PHP או פייטון – מול הלינוקס עלפי רוב יחובר עוד איזה מיקרו בקר \ מספר מיקרו בקרים  שיבדוק שהלינוקס עצמה עובדת כנידרש יאסוף נתונים מנקודות הקצה ובמקרה של תקלה , יעשה אפילו בצעמו הפעלה מחדש למערכת הלינוקס  וכל זה  על אלקטרוניקה של עשרות דולרים בלבד .

מאחר ואין הרבה מאוד משתמשים שמפיקים דוחות , או כמות התעבורה קטנה מספר מאות בטים בכל שידור מתחנות הקצה לשרת הלינוקס , אין צורך להציב מחשב PC או שרת\ים ועבור אותה משימה נקבל תוצאות טובות מאוד בביצועים .

מה זה לינוקס אמבדד ?

אנו נהוגים להגיד כשאר לינוקס רצה על מעבד קטן בעלות וקטן גם פיזי   ולא על מחשב חזק \ שרת לקרוא למערכת LINUX EMBEDDED . – לינוקס אמבדד דוגמא קלסית הינה טלפון כחם .

שליטה על לינוקס אמבדד  מאפשרת לפתח מערכות מורכבות זולות הכוללות גם בינה מלאכותית וכל זה על כרטיס אלקטרוני זול .

קורס לינוקס \ לימוד לינוקס של רובוטרוקניס מאפשר ללימוד איך לחבר רכיבים לכרטיס לינוקס , לקרוא את הנתונים להגדיר אירועים ו BATCH ולשמור את הנתונים בבסיס נתונים ואת התצואה להציג על גרף פשוט ומהיר . קורס לינוקס של רובטורניקס מתמקד בעיקר בקשר בין לינוק לרכיבים אלקטרונים ואירועים אלקטרונים , הקורס ילמד עם ערכת פיתח ורכיבים אלקטרונים מותאם לקורס

 

כתיבת תגובה